dimarts, 2 de juny del 2009

Lourdes Moreno: "La constància i el treball són els meus referents"

dimarts, 2 de juny del 2009
La Lourdes Moreno és una de les dones artistes que ha participat a la primera exposició d'art creat per dones de Dones en Xarxa. És de Cervelló i té 53 anys, i acaba d'exposar també al Col·legi de Metges de Barcelona.

Quan i com vas començar a realitzar activitats artístiques?
Vaig estudiar Belles Arts a l’Escola Massana, amb l’especialitat d’Estampats. També vaig realitzar dos cursos d’especialització a l’Escola de Disseny Tèxtil de Barcelona.

Què et va inspirar o motivar a fer-ho?
M’agrada el disseny, els colors, les textures, la creativitat, les composicions...

Quant de temps hi dediques a les teves obres?
El poquet temps lliure del que disposo. Per la nit puc treballar més estona i encara se’m fa curt.

Ho fas per afició o per professió?
Per molta afició. I pel plaer de crear coses noves.

Has exposat alguna vegada? On, quan? Com va anar?
La primera exposició ha estat aquest mes de maig de 2009, a l’espai d’exposicions del Col·legi de Metges de Barcelona. L’experiència ha estat màgica, enriquidora, gratificant... Els comentaris han estat molt encertats, he pogut compartir els meus colors amb tota la gent coneguda, amics molt propers i d’altres que ni tant sols imaginaven que jo pintava.

Quin tipus d'expressió artística prefereixes? Per què?
L’aquarel·la, la tinta i el gouache són les eines que faig servir gairebé sempre. Són amb les que em sento més identificada. L’aigua és un mitjà amb el que em trobo molt còmode. L’aquarel·la em dóna espontaneïtat, transparència, nitidesa, tot un món de textures netes i dolces. La tinta, per la seva força, em dóna aquells tocs finals i necessaris per completar els dibuixos. El gouache és la força del color pur, és l’impuls de la composició. És una de les eines més gratificants que ser treballar.

Quina és la teva obra preferida de les que crees tu mateixa? Per què?
M’agrada tota la meva obra, m’agrada la composició, el que inspira, m’agraden els colors nets i càlids, m’agrada el que transmet, serenor, frescor i placidesa.

Quins són els teus artistes preferits, referents i/o influències? Per què?
Tinc referències, influències, preferències, de tot una mica. Recordo amb molta admiració a Francesc Nel.lo, a Carme Bauzà, a Albert Rafols Casamada, a Ramón Folch, i a tots aquells que em van ajudar a créixer i a gaudir del món de l’art i de la creativitat. Soc gràcies a ells el que ara puc transmetre i compartir. Els preferits són tots aquells que han dedicat la seva vida a l’art. Els referents són la constància i el treball. Les influències em costaria enumerar-les, fins i tot el so d’una cançó ha fet d’inspiració, la lectura d’un poema, o senzillament una conversa.

Quina és la teva obra preferida d'un altre artista? Per què?
M’he quedat impressionada davant de molts quadres, des de la "Pelea de Gatos” de Goya, els pastels i carbó d’Edgar Degas, les litografies de Toulouse-Lautrec, “La muchacha con sombrero” de Renoir, molts Van Gogh, molts Cézanne, Kandinsky, Dalí, Mondrian, Miró... Per mi, el millor és Pablo Picasso, pel moment, per la forma, per la força, per la immensa imaginació, pel gran domini del dibuix, pel color, per la intensitat....

PUBLICAT A DONES DE CERVELLÓ EN XARXA

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Diari d'una Dona en Xarxa. Design by Pocket