dimecres, 3 de juny del 2009

Soledad Nicolau: "Les noves tecnologies són una altra vessant de l’art i penso endisar-m’hi tan com pugui"

dimecres, 3 de juny del 2009
La Soledad Nicolau és una de les dones artistes que ha participat a la primera exposició de Dones en Xarxa. És de Sant Andreu de la Barca, té 60 anys, i és professora d'art. La Soledad també ha participat recentment als tallers d'Internet de Dones en Xarxa. Amés, té una exposició virtual a la pàgina web Agregarte.

EnllaçQuan i com vas començar a realitzar activitats artístiques?
Als 30 anys, quan ja tenia la vida familiar i professional encarrilada, m’hi vaig dedicar en serio.


Què et va inspirar o motivar a fer-ho?

Em va semblar que era una bona teràpia per retrobar-me a mi mateixa, i un molt bon professor de pintura que em va encoratjar.


Quant de temps hi dediques a les teves obres?
Avui en dia, algunes hores.

Ho fas per afició o per professió?

Tot i que ensenyo, ho faig totalment per afició.


Has exposat alguna vegada? On, quan? Com va anar?

Moltes vegades. Fa mes o menys 15 anys, em va agafar la fal·lera d'exposar a tots els llocs on em deixessin. Ho vaig fer a sales d'exposicions municipals, privades, restaurants, al carrer, en fires... A Barcelona, Mongat, Girona, Castelltersol, Esplugues, Cornella, Sant Just Desvern, Corbera, Sant Joan Despí, Viladecans, Castelldefels... Al principi es venia molt i era molt divertit. Ara continua sent divertit però ja no es ven gaire. De totes maneres, ja no em bellugo tan.


Quin tipus d'expressió artística prefereixes? Per què?
No et sabria dir ben bé quina es la meva preferència. Depèn del dia, hora i moment. Des de que vaig començar, ho he tocat quasi bé tot.

Quina és la teva obra preferida de les que crees tu mateixa? Per què?
Sempre es l'últim que faig, que no es precisament el mes bo.

Quins són els teus artistes preferits, referents i/o influències? Per què?
De tota la vida, el meu pintor preferit es Sorolla. Serà perquè m’és impossible copiar-lo bé, tot i que ho he intentat. La seva obra m’emociona.

Quina és la teva obra preferida d'un altre artista? Per què?

Tots els artistes tenen obres que m’agraden molt i d’altres no tan. Perquè m’agradi em té que emocionar.


T'agraden les noves tecnologies? Has realitzat alguna obra d'aquest tipus?

Si! Tot just ara començo a entendre com puc bellugar fotos, vídeos, etc. Es un altre vesant de l’art que acabo de descobrir i penso endinsar-mi tan com pugui.

PUBLICAT A DONES DE SANT ANDREU DE LA BARCA EN XARXA

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Diari d'una Dona en Xarxa. Design by Pocket